Prawda jest taka, że praca w domu nie jest tak prosta jak niektórym się wydaje. Ważne jest, aby umieć oddzielić pracę od obowiązkó domowych i przygotować się psychicznie tak, jakby się pracowało w biurze. Wskazane jest zorganizowanie przestrzeni, która gwarantuje całkowity komfort i skupienie.
Jak zwiększyć komfort telepracy?
Jednym z głównych filarów udanej telepracy jest posiadanie odpowiedniej przestrzeni do pracy. Podobnie jak w biurach, cisza, porządek i komfort przyczyniają się do optymalnej wydajności. Przede wszystkim należy więc wyznaczyć w domu obszar, w którym w miarę możliwości nie ma żadnych zakłóceń. Czego jeszcze potrzebujesz?
1. Wygodne krzesło
Przede wszystkim należy kupić wygodny fotel do biurka, który pozwoli na zachowanie odpowiedniej postawy podczas pracy. Krzesła bez oparcia mogą powodować dyskomfort dolnej części pleców, zwłaszcza jeśli spędzasz długie godziny przy komputerze. Krzesła regulowane są dobrym rozwiązaniem, ponieważ pozwalają na wypróbowanie różnych pozycji, aż do znalezienia najwygodniejszej. Jeśli jednak nie mają one zintegrowanej tej funkcji, można je dostosować za pomocą poduszek. Szukasz pracy zdalnej? Wejdź na https://pracowity.pl i znajdź swoją pracę marzeń!
2. Biurko
Biurko jest niezbędne, aby zapewnić sobie komfort podczas telepracy. Stół w jadalni nie jest najlepszą opcją do telepracy. Najlepiej wydzielić w domu kącik lub pokój, w którym ustawimy biurko biurowe. Wraz z krzesłem zapewni to komfort podczas pracy. Upewnij się, że ma biurko ma wystarczająco dużo miejsca, aby oprzeć przedramiona. Nie powinno być zbyt wysokie ani zbyt niskie.
3. Źródła światła
Szczegółem, który wiele osób pomija w swojej telepracy są źródła światła w przestrzeni wybranej do pracy. Komputer powinien być umieszczony w taki sposób, aby nie był oświetlany przez inne źródła światła. Z drugiej strony wskazane jest, aby w dzień było naturalne źródło światła, a w nocy oświetlenie LED. Wszystko to zapobiega zmęczeniu wzroku.
4. Regały
Choć większość zadań telepracowników wykonywana jest na komputerze, są tacy, którzy korzystają także m.in. z dzienników, książek, długopisów. W takim przypadku warto zamontować półkę, aby mieć wszystko pod ręką. Rozrzucane rzeczy gdziekolwiek wpływa na harmonię przestrzeni i czasem prowadzi do straty czasu.